Saturday, June 19, 2010

Free Italiannies Meal!

Last month, Italiannies officially opened in Empire Shopping Gallery on 12th May.

But before that, they had training sessions for their staff from 8th-10th May. And during these sessions, complimentary meals were offered to the public! When I saw this on facebook, I wasted no time and called to reserve a table for the 3 of us! :)

So happened, it was on Mother's Day itself... so it was a good treat for us, plus, it was all complimentary! ;)


Let's see what we had for dinner....


To start off, we were served freshly baked bread served with balsamic vinegar and olive oil infused with rosemary......... this was heavenly!

Jayden loved the bread... he kept looking at the plate to check if there were still any bread left.. of cos we ate a few slices and gave him the rest......... hehe


Ice Lemon Tea


Entree- Clam soup in tomato broth... this was so yummy and light. As James doesn't take seafood, the clams were all for me hahahahh....

Jayden and his keys....

Cappuccino... huge cup!

Angel Hair Carbonara with Sausage Balls... this portion was really huge! Heavy on the tummy as well, rich in cheese, cream etc..... but very yummy.


Good food, great company, he's a happy man! ;)

One for memory lane :)

Jayden loved the pasta!


Californian Shrimp Salad
Seasoned grilled shrimp, mangoes, oranges, tomatoes and cream cheese with baby spinach and romaine lettuce, tossed with orange vinaigrette dressing. YUMMY!

munching on tomatoes

Comments card


We were given monopoly money to pay for our bill hehe... pretty funny, we knew it was complimentary... still we 'played' along and called for the bill haha. We told the waiter, 'Keep the change!' haha...
Thanks Italiannies for the wonderful meal!
You can add them on Facebook too and get notified on future promos!

After that, we walked around and I saw a poster of Elmo the Mascot appearing in Empire on that day. I told James we had to look for Elmo! Just as we were walking towards the concourse, there he was.... I tell u, Jayden was ecstatic! He ran all the way towards Elmo and hugged him!

Jayden loves Elmo!!!!


17 friends spoke up!:

HL said...

Your free dinner looked really GOOD! We've never dined at Italiannies before. One day must go and try...

I think C would go crazy over Elmo too. We've been there 3 times but didn't have the luck to meet Elmo. You guys are so lucky :)

HL said...

Oops sorry, I'm actually ChloeRuoyi's mummy :)

Kristie said...

hi dear! Was wondering who's HL hahah....

yeah the meal was awesome!!!! some more it's free hahahah....

But the portions are really huge.... don't over order if u go there ya :)

ya we were so lucky man... it was near closing time and we were glad to catch him in the nick of time! Elmo was gonna retire anytime! hahah

smallkucing said...

Hahaha what a wonderful time you had. Monopoly money some more :p

Kristie said...

Ya kathy, the best part? It was all free! hahah.... yup they were training their staff to serve 'real' customers ;)

Rachel said...

Oooh...looks really yummy. I love Italian, so lucky that u guys got a FOC delicious meal. I wonder why restaurants in Spore never bother to do things like that, which prob explains why the service standards are not that good here.

MeRy said...

Yummy....
Nice pics..

Merryn said...

aiyo.. jayden is not afraid of BIG elmo!!!!

the pic for memory lane, the way jayden's head tilt like dat, so cute! :)

Kristie said...

Rachel, do they have Italiannies in Sg?

Mery tnx!

merryn... jayden not scared of all these mascots lah... furthermore it's ELMO, he loves ELMO! haha....
tnx dear!

2ma said...

somehow, i don't have good experience with italiannies on both occasions. hence, i didn't went for their free meals

Irenelim said...

Oh, I love Italiannies too! Elmo looks huge! Haha...

Irenelim said...

Oh, do check out this on my website http://www.irenelim.com/free-dresses-for-bloggers-and-website-owners.html

Cheers!

Kristie said...

2ma, really curious to know what happened... hmmm why no good experiences! The branch at empire has excellent service, friendly staff ;)

irenelim- yeah it was elmo the mascot! :)

Mummy to QiQi said...

wah...too late d. have been wanting to visit Italiannies but see the decor, also scared of the price d (not really a fan of italian food).

this is one lesson i learned for being late at blog hopping!

Mummy Gwen said...

Wow..free meals again. Jayden loves Elmo very much..so cute.

Kristie said...

CN- yes the pricing is a lil' high, but the portions are also HUGE! so i guess u can order lesser and share :)

mummygwen, ya jayden loves elmo!!!! haha me love free goodies ;)

Sarah's Daddy and Mommy said...

Yummy, the meal look fantastic.

Kristie, I wonder how to serve the bread? Just spread the sauce on the bread or dip it?

Was that the first time Jayden saw a mascot?
For Sarah, she is super afraid of mascot.